• Wałuszewska 24 lok. U303-005 Warszawa
  • +48 600 410 499 Zadzwoń
  • Pon - Pt 9.00 - 20.00**Wg. Grafików Przyjęć

FAQ

Najczęściej zadawane pytania
  • Epidemia Koronawirusa
    W Naszej Placówce przestrzegamy zasad higieny i bezpieczeństwa sanitarnego. W związku z zagrożeniem epidemicznym rygor sanitarny został dodatkowo zaostrzony. Kwalifikacje na wizyty będą prowadzone przez Naszych Specjalistów podczas krótkiej rozmowy telefonicznej w trakcie, której będziecie Państwo proszeni o udzielenie odpowiedzi na kilka pytań dotyczących Państwa zdrowia w ostatnich 2 tygodniach.. Ankieta została opracowana przez Krajową Izbę Fizjoterapii i Ministerstwo Zdrowia. Czas zabiegów może być skrócony o czas potrzebny do wykonania dezynfekcji pomieszczeń pomiędzy wizytami następnych pacjentów. Pełen Regulamin dostępny w Zakładce Pacjent
  • Z jaką częstotliwością powinno się korzystać z zabiegów?
    Program terapeutyczny ustalany jest zawsze indywidulanie na podstawie stanu pacjenta i przeprowadzonego badania. Nie istnieje, a może raczej warto powiedzieć, że nie powinien istnieć ścisły schemat terapeutyczny przypisany do danej jednostki chorobowej. Często spotykamy się z zaleceniem odbycia 10 zabiegów w odstępach 1 lub 2 dniowych. Jest to podyktowane przede wszystkim ułatwieniem systemowym i nijak ma się do faktycznego postępu rehabilitacji i poprawy kondycji pacjentów. Każdy organizm wymaga specyficznie i indywidualnie dostosowanej terapii. Czasami wystarczają 2 lub 3 spotkania w odstępach tygodnia innym razem prosimy o spotkania codziennie przez dłuższy okres czasu. Niemniej faktycznie, zabiegi powinny cechować się pewną powtarzalnością i regularnością tak by efekt terapeutyczny był podtrzymywany i optymalizowany w procesie rehabilitacji i regeneracji.
  • Czy terapia boli?
    Koncepcja nowoczesnej rehabilitacji i medycyny od dłuższego czasu zakłada maksymalną bezbolesność terapii. Czasami niestety nie da się uniknąć dyskomfortu podczas zabiegu niemniej zasadniczo nie wywołujemy nasilenia bólu, z którym pacjent do nas przyszedł. Zadaniem terapeuty jest takie balansowanie na odczuciach pacjent aby osiągnąć zamierzony efekt terapeutyczny nie narażając pacjenta na silne dolegliwości bólowe i dyskomfort.
  • W jakich sytuacjach warto „odpuścić” umówioną wizytę u terapeuty?
    Zdarza się czasami, że czujemy się osłabieni lub ewidentnie podziębieni. Prowadzenie zabiegów manualnych nie jest wtedy wskazane z uwagi na możliwość nasilenia stanów podgorączkowych i infekcji. Prosimy w takich okolicznościach o powiadomienie terapeuty i uzgodnienie innego terminu wizyty. Wcześniej opłacone spotkania nie przepadają i przenoszone są na dogodny dla pacjenta dzień. Wbrew utartej opinii okres menstruacji nie jest bezwzględnym przeciwwskazaniem do prowadzenia terapii. Istnieje wiele delikatnych i bezpiecznych technik, które zmniejszają ogólne napięcie mięśniowe i redukują natężenie bólu w trakcie miesiączki.
  • Medycyna Pracy – wymagane badania dodatkowe
    Na niektóre stanowiska pracy pracownik powinien wykonać badania dodatkowe, których wyniki / zaświadczenia powinien okazać Lek. Medycyny Pracy podczas konsultacji. Poniżej przedstawiamy wymagane badania dodatkowe dla niektórych zawodów / stanowisk pracy: Kierowcy zawodowi – Psychotesty, Okulista Kierowcy niezawodowi – wyłącznie aktualne badanie okulistyczne Nauczyciele – Laryngolog/Audiolog Foniatra Praca przy komputerze powyżej 4h – Okulista Praca na wysokościach – Neurolog, Okulista, Laryngolog Jeśli pracownik posiada wyniki badań / zaświadczenia lekarskie, których termin ważności nie wygasł nie ma konieczności wykonywania ich ponownie.
  • Jak przygotować się na pierwszą wizytę konsultacyjną?
    Pierwsza wizyta ma przede wszystkim formę konsultacyjno – diagnostyczną. Terapeuta przeprowadza z Państwem szczegółowy wywiad i badanie kliniczne oraz wykonuje wstępny zabieg terapeutyczny. Na podstawie badania i reakcji organizmu pacjenta na zabieg terapeuta wypisuje kartę badania, w której szczegółowo opisana jest kondycja pacjenta i zalecenia terapeutyczne. Kopię karty otrzymują Państwo na miejscu lub w drodze elektronicznej. Prosimy o zabranie ze sobą dowodu osobistego oraz dostępnej dokumentacji medycznej, która jest w Państwa posiadaniu ( zdjęcia obrazowe RTG, MRI, USG, TK jeżeli były wcześniej wykonywane). Terapeuta podczas badania może Państwa poprosić o rozebranie się do bielizny. W trosce o Państwa komfort prosimy o założenie wygodnej sportowej bielizny ( np. kąpielówki dla Panów i dwu częściowych strojów kąpielowych dla Pań).
  • Jak długo trwają poszczególne zabiegi fizjoterapeutyczne?
    Jest to kwestia bardzo indywidualna i zależy od wielu czynników. Po pierwsze od rodzaju zabiegu.  Procedury terapeutyczne przy użyciu światła laserowego ( sonda punktowa ) mogą zająć od kilku do kilkunastu minut w zależności od wielkości pola zabiegowego. W przypadku terapii indywidualnej – masaż, terapia manualna, osteopatyczne zabiegi wisceralne lub trening medyczny – to terapeuta decyduje, na podstawie reakcji organizmu pacjenta na zabiegi jak długo zajmie osiągnięcie zamierzonego w danej sesji efektu. Zazwyczaj czas trwania pojedynczej sesji terapeutycznej wynosi około 30-40 min.
  • Co oznacza „Indywidualna sesja terapeutyczna” i czym różni się od innych zabiegów?
    Indywidualna sesja terapeutyczna została opracowana przez naszych terapeutów na podstawie doświadczenia w pracy z pacjentami i uważnej obserwacji efektów takiej formy zajęć. Pozwala terapeucie na płynne poruszanie się pomiędzy dostępnymi w ofercie zabiegami, dostosowując każdą sesję terapeutyczną do kondycji pacjenta w danym momencie. Jest to również forma oszczędności dla pacjenta ponieważ nie rzadko w pojedynczej sesji wykonujemy zabieg ręczny – masaż, terapia manualna – oraz 2 lub więcej zabiegi fizykoterapeutyczne. Tak dynamiczne dostosowanie terapii do stanu organizmu pozwala nam na szybkie, dokładne i efektywne prowadzenie rehabilitacji naszych pacjentów.
  • Medycyna Pracy – czy zakład pracy musi mieć podpisaną umowę?
    Niekoniecznie. Zakład pracy wysyłając pracownika na badania do Lek. Medycyny Pracy powinien wskazać lekarza / placówkę, z którą ma podpisaną umowę. Niemniej zakład pracy nie ma ograniczenia w liczbie lekarzy / placówek, z którymi taką umowę może podpisać. W sytuacji, kiedy np. siedziba firmy znajduje się w innym mieście niż miejsce zamieszkania pracownika, lub w innych losowych sytuacjach pracownik może „zrealizować” skierowanie w innej placówce podpisując w imieniu i za zgodą firmy umowę ( nawet krótkookresową ) z danym lekarzem / placówką. Pracownikowi przysługuje zwrot kosztów badań lek. Medycyny Pracy od pracodawcy, od którego otrzymał skierowanie na badania, na podstawie wystawionego przez lekarza / placówkę rachunku. Dokumenty wymagane do konsultacji z lekarzem Medycyny Pracy to: skierowanie od pracodawcy na badania, NIP i dane firmy konieczne do wystawienia rachunku. W razie wątpliwości i pytań prosimy o kontakt telefoniczny w godzinach pracy lekarza Medycyny Pracy ( Środy 16.45 – 18.00 )